Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Domaniowie

Oferta Pracy- ASYSTENT RODZINY

Utworzono dnia 15.03.2024

p.o Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej ogłasza nabór na stanowisko:  ASYSTENT RODZINY

Forma zatrudnienia:Umowa na czas określony, 1/4 etatu, zadaniowy czas pracy

Przewidywany termin zatrudnienia: kwiecień 2024 r.

1.Wymagania niezbędne:

Asystentem rodziny może być osoba, która: posiada wykształcenie:

a) wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, lub

b) wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art.12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U. Nr 149, poz. 887 z późn. zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną (zakres programowy szkolenia o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny ( Dz. U. Nr 272, poz. 1608), lub

c) średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

2. nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona; (jeśli dotyczy)

3. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

5. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełnia praw publicznych,

6. posiada znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego.

2. Wymagania dodatkowe:

a) doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku;

b) znajomość obsługi komputera i programów biurowych;

c) prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu,

d) znajomość przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną.

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku: Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności: – opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym; – udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu – umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego; – udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych; – udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych; – udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi; – wspieranie aktywności społecznej rodzin; – motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych; – udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej; – motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu – – kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych; – podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin; – prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną; – dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny; – monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną; – sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach; – współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny; – współpraca z zespołem interdyscyplinarnym i/lub grupą roboczą funkcjonującym na terenie gminy Domaniów oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

4. Informacje dodatkowe: Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę. Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny, ale może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania.

5. Wymagane dokumenty:

a) CV ze zdjęciem,

b) list motywacyjny, List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą: “Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2015 poz. 2135)

c) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

d) kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),

e) kopie świadectw pracy,

f) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

g) informację o niekaralności wydaną przez Krajowy Rejestr Karny,

h) oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona (jeśli dotyczy)

i) oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego (jeśli dotyczy),

j) Orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do pracy na wymienionym stanowisku.

6. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce: W miesiącu poprzedzającym opublikowanie niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie wynosi co najmniej 6%. 7.Postępowanie rekrutacyjne: Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:

Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej.

Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami.

8. Termin i miejsce składania dokumentów: Dokumenty (w zamkniętej kopercie z dopiskiem „NABÓR NA ASYSTENTA RODZINY”) należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Domaniowie ( Domaniów 56, 55-216 Domaniów) lub pocztą papierową - listem na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Domaniowie, 55-216 Domaniów w terminie do dnia 29 marca 2024 roku.

Decyduje data wpływu dokumentów do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Domaniowie.

Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej www.domaniow.naszops.pl oraz na tablicy informacyjnej znajdującej się w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Domaniowie 55-216 Domaniów 56 po przeprowadzonym naborze. Informacji na temat naboru udziela Pani Kamila Hrydczuk pod nr tel. 71 301 73 73.

p.o Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Domaniowie

Kamila Hrydczuk

ZAŁĄCZNIKI:

Zegar

Kalendarz

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 37

W poprzednim tygodniu: 114

W tym miesiącu: 190

W poprzednim miesiącu: 454

Wszystkich: 18704

RODO

KLAUZULA INFORMACYJNA RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informuję iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Domaniowie, 55-216 Domaniów 56, nr tel. 71 301 73 73, adres e-mail; domaniowgops@wp.pl

  2. Administrator Danych Osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Pan Krzysztof Petrykiewicz, z którym można się skontaktować pod nr tel. 501 225 081.

  3. Podstawą prawną przetwarzania jest zgoda osób, których dane dotyczą lub szczególne przepisy prawa.

  4. Pani/Pana dane przetwarzane będą w celu niezbędnym do realizacji zadań ustawowych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Domaniowie.

  5. Pani/Pana dane będą udostępniane jedynie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.

  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas określony w Instrukcji Kancelaryjnej.

  7. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do żądania poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych oraz prawo do przenoszenia danych.

  8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących naruszenia przepisów prawa.

  9. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.